FANDOM

Nu goth is a new style of goth. It was born in a middle of goth and hippy goth. Jest to moda gotycka odrodzona na nowo. Ponieważ styl powstał stosunkowo niedawno, wciąż się rozwija.

Charakterystyczne ubrania to: dziurawe jeansy, rajstopy i legginsy z dziurkami, szorty z wysokim stanem, luźne T-shirty z nadrukami; kości, krzyży, ,,spływających" liter, proste, rozkloszowane, koronkowe sukienki i spódnice, sweterki, dżinsowe i skórzane kurtki, długie narzutki. Kolorystyka to głównie black, z domieszkami dark pink, navy blue, claret, purple or light pastel colours.

Jeśli chodzi o buty w tym stylu przeważają: creepers, cobat buts, platform shoes, booties, Doc martens and shoes on the large heel.

Diffrent popular accessories are: black hats with a small brim, caps with studs, hairbands with studs, wreaths, flowers on a hair, roses (hair-clips) bows with eyes (hair-clips), black John Lennon eyeglasses, Windsors, tatoo chockers, ruffles, necklaces with moons, small collars, pieszczochy, suspenders, rocks and crystals, roses, corpse's feeds, crosses, pentacles, yin yang.

Nu goth's make up isn't very intricate and is really easy to make. Potrzebne do tego będą: ciemne (ewentualnie pastelowe) cienie do oczu, kredka do oczu, eyeliner, tusz do rzęs, szminki w kolorze krwistoczerwonym lub czarnym. Charakterystycznymi dodatkami są również sztuczne rzęsy i kolorowe soczewki.

Most popular colours of hair are: white, pink, blue, purple, dark brown, black, jednak nie jest to regułą. Wigs are allowed. Most popular hairstyles are: two high buns at the both sides made only by tiny part of hair, braids, low tails, or just loose hair.

Ten styl jest dla ciebie, jeśli:

  • You're a witch
  • You like gothic fashion, but comfort is also important for you
  • You look well in black, dark pink, navy blue, purple, claret, white and pastel light colours